Ett liv lååångt bort från det jag hade innan.....

Klockan är 18.11 här i landet som ligger långt från Sverige, Tingsryd och alla mina vänner. Jag flyttade till Colorado/USA i Juli för att jobba som au-pair, trivs som fisken i vattnet här även om jag inte varit här länge. Innan jag åkte till Golden (där min hostfamily bor) var jag i NY på förberedelsekurs, det bästa någonsin faktiskt.

Ni kommer får följa mig och mitt liv här i Golden/Colorado som au-pair. Allt från att jag stiger upp på morgonen, går till parken med lilla L, när jag laga lunch och när jag försöker göra mig förstådd med min dåliga engelska (som jag hoppas bli bättre under mitt år här;))




Det där Anna skrev om att jag inte skulle festa på ett år får vi se hur det går, hoppas jag iallafall får gå på EN fest med röda&blåa glas och där dom spelar beerpong. SÅ får vi se om Anna vill partaja när jag kommer hem igen ;)

Ha det bra alla där ute i Sverige och jag hoppas ni följer oss tjejer på alla våra äventyr runt om i världen.


// Ellen i Colorado


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0